قهوه ترک ، قهوه فرانسه،قهوه اسپرسو مانتره

خریدو فروش انواع قهوه ترک قهوه فرانسه قهوه اسپرسو همینطور رستری قهوه

قهوه ترک ، قهوه فرانسه،قهوه اسپرسو مانتره

خریدو فروش انواع قهوه ترک قهوه فرانسه قهوه اسپرسو همینطور رستری قهوه

  • ۰
  • ۰

قهوه فرانسه

 
 
اولین رستری قهوه استان البرز

قهوه فرانسه


قهوه فرانسه چیست؟
قهوه فرانسه برخلاف نامش یک قهوه برزیلی است و دلیل این نامگذاری این است که مخترع آن اولین بار در کشور فرانسه آن را درست کرد. قهوه فرانسه همان قهوه ساده است که کاملاً سائیده شده و سپس روی آن آب جوش می ریزند و صبر می کنند تا دم بکشد. خوردن قهوه فرانسه به هر دو روش همراه شیر یا بدون شیر معمول است. دانه های قهوه فرانسه خشک به درشتی شکر هستند و رنگ آن ها قهوه ای تیره است. از آنجایی که قهوه فرانسه یک قهوه رقیق است معمولا آن را در لیوان های بزرگتری سرو می کنند.
خرید قهوه فرانسه دمی
قهوه فرانسه یکی از انواع معروف قهوه است و به خصوص در ایران طرفداران زیادی دارد. البته جالب است بدانید که قهوه فرانسه نوعی از قهوه نیست و در واقع یک روش درست کردن قهوه است که تقریبا شبیه به چای آماده می شود. قهوه فرانسه با دانه های معمولی قهوه درست می شود که البته بهتر است ترکیبی از دانه های قهوه ربوستا و عربیکا باشد. قهوه فرانسه از نظر اندازه کمی درشت تر از قهوه ترک می باشد و دانه های آن تقریبا به اندازه شکر هستند. میزان کافئین قهوه فرانسه کمتر از سایر انواع قهوه است و یک گزینه عالی برای صبحانه است که می توان آن را به همراه شیر میل کرد. قهوه فرانسه چه شکلی است؟
قهوه فرانسه از لحاظ ظاهری کمی نسبت به قهوه اسپرسو و ترک درشت تر است دلیل آن این است که بتوان آن را پس از دم کشیدن از صافی رد کرد. دانه های قهوه فرانسه را ۶۰ تا ۷۰ درجه برشته می کنند. این قهوه نسبت به قهوه های دیگر چرب تر است و روغن بیشتری دارد. قهوه فرانسه را دم می کنند و برای درست کردن ان می توان از دستگاه فرنچ پرس استفاده کرد ولی اگر این دستگاه را ندارید می توانید آن را به راحتی در فنجان و یا قوری تهیه کنید. قهوه فرانسه را چگونه می نوشند؟
همان طور که گفته شد قهوه فرانسه بسیار رقیق است بنابراین آن را در فنجان های بزرگتری نسبت به انواع دیگر قهوه سرو می کنند. خوردن قهوه فرانسه با شیرسرد یا گرم و مقداری شکر معمول است. ولی طبق ذائقه تان عمل کنید چون اضافه کردن شیر به قهوه فرانسه الزامی ندارد. در بعضی از کافی شاپ ها شیر را در کنار قهوه به صورت جداگانه می آورند و در بعضی آنرا با قهوه مخلوط می کنند.
چگونه قهوه فرانسه مرغوب را تشخیص دهیم؟
برای تشخیص قهوه فرانسه مرغوب مقداری آب روی دانه های قهوه فرانسه بپاشید. اگر آب روی سطح دانه ها باقی ماند قهوه مرغوب است و اگر جذب شد و یا در مواردی قهوه ته نشین شد بدانید که قهوه اصیلی را تهیه نکرده اید.
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی